Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych
Wydział/Jednostka prowadząca: Wydział
Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Podstawa prawna:
Wymagane dokumenty:
- wniosek – druk dostępny w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa lub na stronie internetowe Urzędu (pobierz PDF | DOC )
- - załączniki:
· Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”
- Dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stacje zlewną.
- Kopia dowodu rejestracyjnego samochodu, którym mają być świadczone wnioskowane usługi.
- Dokument potwierdzający prawo władania bazą poprzez przedłożenie w szczególności wyciągu z księgi wieczystej lub umowy najmu bądź dzierżawy.
- Kserokopia dowodu wpłaty opłaty skarbowej.
- Dokument potwierdzający częstotliwość mycia i dezynfekcji pojazdów, a w razie wykonywania tych czynności poza własną bazą, dołączenie umowy z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów oraz przedstawienie faktur.
- Zaświadczenie o zgodności zamierzenia inwestycyjnego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub ostateczna decyzja o warunkach zabudowy.
Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych powinien być podpisany:
- w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – przez przedsiębiorcę
- w przypadku przedsiębiorcy nie będącego osobą fizyczną – przez osoby upoważnione do reprezentowania przedsiębiorcy, zgodnie z KRS.
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Mieszkańca (BOM) Urzędu Miasta i Gminy Kórnik, pok. 9.
Informacje udzielane są przez pracowników wydziału, pokój 201 oraz 204, II piętro, nr tel. (61) 8170 411 wew. 590.
Czas rozpatrzenia wniosku:
Do 30 dni. W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do 2 miesięcy.
Wysokość opłaty:
- 107 zł – za wydanie zezwolenia na prowadzenie
działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu
nieczystości ciekłych.
- 50 % stawki – za zmianę w/w zezwoleń.
Termin załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie miesiąca od daty wpływu
wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do dwóch
miesięcy. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca
zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Mieszkańca
(BOM).
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta i Gminy Kórnik.